Menu

Podzimní podpora imunity - Přírodní produkty na jednom místě, kosmetika-domácnost

Podzimní podpora imunity

Podzimní podpora imunity

Fit
zveřejněno 09.09. 2020
Adela Kožinová ADELA KOŽINOVÁ, redaktor
269x
3 minuty čtení

Máme takový pocit, že tento podzim se nám všem bude pořádná imunita hodit. Věděli jste, co a jak můžete pro její podporu použít? Přečtěte si inspiraci od nás z Folly, ale i od našich oblíbených influencerů, jak zvládnout letošní chladné dny ve zdraví.

Otužování

Neříkáme, že se hned máte po vzoru Wim Hof metody naložit do vany plné ledu, ale můžete to zkusit třeba ve sprše. Jednoduše si každý den po vaší teplé sprše nebo vaně dejte rychlou spršku vlažnější vodou. Postupně můžete ubírat teploty a zvyšovat délku otužování. Tělo si zvykne na změnu teplot a když se potom náhodou zapotíte a ofoukne vás, vaši imunitu to nepřekvapí a zvládnete to. 

Aromaterapie

Mluvíme o ní čím dál tím častěji, protože si to prostě zaslouží. Proto pokud ještě doma nemáte difuzér, doporučujeme si jeden nadělit. Do něj si potom můžete kapat esenciální olejíčky, které moc hezky dokáží podpořit imunitu, případně při začínající nemoci pomohou tělu s bojem proti ní. Doporučujeme použít již namíchanou směs, která obsahuje více účinných olejíčků, tuto směs můžete použít do difuzéru či aromalampy. Tady zase najdete směs, kterou můžete nanášet přímo na tělo a tato je vhodná pro děti již od 3 měsíců

Mňamky plné vitamínů

Tak třeba Goji, věděli jste, že obsahuje 5x více vitamínu C než pomeranče? Navíc si z něj snadno můžete udělat domácí přírodní energeťák, stačí nechat přes noc pár plodů ve vodě a ráno vypít. No a vodou nasáknuté plody goji zase můžete přidat do kaše, mňam! 

Sice se říká, že panák slivovice vypálí červa, ale my doporučujeme dát si raději shota Aronie. Ta je silným antioxidantem, která pomáhá snižovat únavu a zvyšovat imunitu. 

Slyšeli jste o Reishi? Tablety s obsahem Reishi houby mají vysoký obsah bioaktivních látek, které kromě imunitu podporují i vitalitu, správnou činnost cév, i hladinu cholesterolu. Navíc jsou vhodné i pro vegany, stačí jednou denně lupnout 2 tobolky. 

Zelený ječmen. Pokud jste se s ním ještě neseznámili, podzim je na zkoušku tohoto zeleného drinku ideální. Pomáhá tělu udržovat tu správnou kyselost, je skvělý antioxidant a plný vitamínů. Má ovšem svou specifickou chuť, proto pokud vám nebude chutnat ve vodě, výborný je třeba v pomerančovém džusu. A pro ty nejnáročnější doporučujeme využít blahodárné účinky zelených zázraků v tobolkách -> v těchto najdete kromě ječmenu i chlorellu a spirulinu.  

Co doporučují ostatní? 

Lenny Trčková - moderátorka

,,Svou imunitu podporuji ráda ze všech stran. Je pro mě důležitá psychika a správná výživa, ale i pohyb. Takže v přechodových obdobích vždy zařazuji kromě zázvoru, grepu, zelených potravin a bylinných čajů a tinktur i speciální dechová cvičení a pravidelný pobyt v přírodě. Každodenní procházky osvěží tělo i mysl.'' 
profil Lenny tady

SoulBabes - zakladatelky jógovo taneční komunity 

,,Sychravé podzimní počasí možná přímo nevybízí k pohybovým aktivitám a přesto právě pohyb je nejlepší vitamín, který si na imunitu naordinovat. Najděte si pro sebe ten nejvhodnější mulťák. Pravidelnou jógovou praxí, správným propojením dechu s pohybem si krásně posílíte celý organismus.
Tanec zase vyplaví endorfiny, které vám udrží dobrou náladu i když už sluníčko zapadá brzo.''
profil holek tady

Andrea Vágnerová - modelka

,,O svoji imunitu se starám vcelku běžně. S nástupem podzimu nakoupím vitamíny, které nahrazují sluníčko a které naši imunitu posilují. nejsem sice typ člověka, který by si denně dělal na snídani fresh juice, ale minimálně dvakrát týdně dělám poctivou domácí polévku. Na podzim samozřejmě nesmí chybět vitamíny nabitá hokaido polévka, kterou nezapomeňte posypat opraženými dýňovými semínky, nebo třeba bryndzovou polívku demikát, ta vaši imunitu nakopne zaručeně.''
profil Andy tady

Niky Namaste - lektorka jógy a autorka e-booků o cvičení a józe 

,,Imunitu podporuji ranní vodou s citrónem a občas zeleným ječmenem, spirulinou a chlorellou. Vyvažuji talíř bílkovin, tuků i sacharidů a pravidelně se hýbu. Cvičím, protahuju se a jóguju. Kromě toho ráda využívám i esenciální oleje, jejich inhalování, nebo mazání.''
profil Niky tady

Fany a Jirka - influenceři 

,,Klasicky jedeme vždycky víc ovoce a různý smoothies, ale osvědčenej recept, když na nás něco leze, je pořádnej gingershot! Vždycky si odšťavníme kus zázvoru, smícháme se šťávou z jednoho citronu, trochu kajenského pepře a lžíci medu. To nás vždycky zaručeně postaví na nohy. No a potom jedeme dost domácí čaje, který skládáme třeba ze sušenýho lipovýho květu, sedmikrásek, jitrocelu, petrklíčů a spousty dalších léčivých bylinek.''
profil kluků tady

 A jak jste na tom vy? Sdílejte s námi vaše tipy pro lepší imunitu třeba na instagramu s označením našeho profilu @folly.cz  , budeme se těšit. Krásný start podzimu a hlavně hodně zdraví! 

Adela Kožinová

Adela Kožinová

Redaktor

Více článků

Jsem máma nádherné holčičky, která se mi narodila, když mi bylo skvělých 19 let. Původně to vypadalo jako nejhorší věk pro dítě, postupem času se ale ukázalo, že lepší načasování být nemohlo. Taky jsem studentka, studuji religionistiku na Masarykově univerzitě v Brně. Několik let se také řadím mezi vegetariány, jsem totiž milovník zvířat, milovník všeho živého...

Chcete přispívat do našeho krasoblogu?

Kontaktovat